Sprawdzony przepis!

Rolada serowa na kanapki

Rolada serowa to sposób na wykorzystanie resztek żółtego sera i wędliny. Przygotowanie jej jest proste i nie wymaga specjalnych umiejętności. Produkt końcowy, czyli rolada nie porywa może wyglądem, jednak smakowi nie można nic zarzucić. Ot, ser z wędliną, tyle że w innej formie.

rolada serowa

Oczywiście, można uatrakcyjnić ja poprzez dodanie ulubionych przypraw lub dodatków. Można też przed zwinięciem posmarować serkiem lub ketchupem. U mnie to tylko dwa składniki: żółty ser,

a właściwie dwa – gouda i Edam oraz mortadelą z ziarnami pieprzu.




Składniki:
  • 200 g sera Edam
  • 120 g sera gouda
  • 100 g wędliny

Do garnka z gorącą wodą wkładamy woreczek z żółtym serem i podgrzewamy go tak długo, aż stanie się miękki i można go będzie rozwałkować. U mnie trwało to około 30 minut.
Kiedy ser jest już miękki, wyciągamy go z woreczka i rozwałkowujemy. Na wierzch układamy wędlinę i zwijamy. Następnie wałeczek z sera zawijamy w folię aluminiową i wkładamy do lodówki, aby zastygła. U mnie pozostawiłam roladę do następnego dnia. Później odwijamy ją z folii, kroimy na plasterki i układamy na chlebie.

 
 
 
 

Druga forma podania, która wyszła w międzyczasie, to pokrojenie rolady na grubsze, około centymetrowe plastry, panierowanie w jajku, bułce tartej i usmażenie na patelni. Idealny dodatek do sałaty.

Smacznego!