Sprawdzony przepis!

Kolorowa sałatka z kurczakiem

Rzadko korzystam z cudzych przepisów, jednak ten do mnie przemówił, więc postanowiłam go wykonać. Przepis, z którego korzystałam, znajduje się TUTAJ. Sama sałatka ujęła mnie swoim wyglądem, bogactwem składników, a po wykonaniu, również smakiem.

sałatka z kurczakiem

Przepis delikatnie zmodyfikowałam, bez wpływu na smak sałatki. Jeżeli ktoś ma ochotę spróbować,
to zapraszam poniżej.

Składniki:

  • 2 piersi z kurczaka
  • 1 puszka kukurydzy
  • 1 puszka czerwonej fasoli
  • 1 zielona papryka
  • 1 pomidor
  • 1 cebula
  • Sól
  • pieprz
  • curry w proszku (według uznania)
  • zielona pietruszka
  • oliwa


Składniki sosu:
  • 4 łyżki musztardy z miodem
  • 2 łyżki octu jabłkowego
  • 2 ząbki czosnku
  • ½ łyżeczki tymianku
  • 2 łyżki oliwy

Filety z kurczaka myjemy i kroimy w drobną kostkę. Umieszczamy w misce, dodajemy pokrojoną w kostkę zieloną paprykę, przyprawy: curry, sól i pieprz. Dokładnie mieszamy i odstawiamy do lodówki na godzinę.



Po tym czasie kurczaka z papryką smażymy na patelni, aż lekko się zrumienią. Pozostawiamy do przestudzenia.


Do dużej miski wrzucamy odsączoną kukurydze, odsączoną i przepłukaną czerwoną fasolę, sparzonego i pokrojonego w kostkę pomidora, posiekana cebulę i posiekana natkę pietruszki.


Przygotowujemy sos, mieszając wszystkie składniki sosu razem. Gotowym polewamy warzywa. Dodajemy przestudzonego kurczaka z papryką i wszystko dokładnie mieszamy.




Można podąć od razu lub poczekać, aż przegryza się smaki.

Smacznego!