Sprawdzony przepis!

Sałatka z rukoli

Uwielbiam rukolę za jej ostry smak, tak odmienny od obojętnej smakowo sałaty. Jak większość zielonych sałatek rukola dobrze komponuje się z dodatkami białkowymi, tak, więc i tym razem stanowi ona warzywno-białkowe połączenie.


Sałatkę można skomponować dowolnie, ja użyłam składników, które akurat znalazłam w lodówce.




Składniki:
  • Pęczek rukoli
  • 1 duży burak
  • 3 jajka
  • 3 łyżki startej Graviery (można zastąpić parmezanem lub innym dowolnym serem)
  • pieprz

Sos:

  • 4 łyżki oliwy
  • sok z cytryny
  • 1 ząbek czosnku
  • sól

Rukolę myjemy, suszymy i targamy liście w rękach. Burak gotujemy (ja użyłam już ugotowanego, który pozostał po przygotowaniach zasmażanych buraczków) studzimy, obieramy i ścieramy na tarce. Dodajemy do rukoli.
Jajka gotujemy na twardo, obieramy, żółtka odkładamy do sosu, zaś białka kroimy i dodajemy do warzyw.


Przygotowujemy sos. W tym celu kroimy drobno czosnek i rozcieramy go z solą. Do czosnku dodajemy ugotowane żółtka, olej oraz sok z cytryny. Mieszamy na jednolitą masę i dodajemy do warzyw.





Całość przyprawiamy pieprzem, posypujemy serem i już można spożywać.



Smacznego!