Sprawdzony przepis!

Pożywna zupa z mięsem mielonym

Zupa ta powstała przez zupełny przypadek. Miałam tego dnia przygotować coś z mielonego mięsa, jednak zapomniałam odpowiednio wcześnie wyjąć go z zamrażarki.


Gdy w końcu wyjęłam opakowanie mielonego wołowego, nie było czasu na jego rozmrażanie.

Postanowiłam poeksperymentować i tak powstała zupa z mielonym.
Szczegóły poniżej...

Składniki:
  • 500g mięsa mielonego z wołowiny
  • 3 łyżki oliwy
  • 2 czerwone cebule
  • 3 marchewki
  • 3 duże ziemniaki
  • 200ml śmietany 22%
  • Sól
  • Pieprz
  • Czosnek (według uznania)
  • Garść mięty (opcjonalnie)




W garnku rozgrzałam oliwę, wrzuciłam na nią mielone mięso i przykryłam garnek na 5 minut. W tym czasie mięso częściowo się rozmroziło, zaś częściowo przyrumieniło. Wówczas odwróciłam go na drugą stronę, ponownie przykryłam i poczekałam kolejne 5 minut. Po tym czasie odkryłam garnek, a mięso zalałam 2 litrami wody.
Ponownie przykryłam i pozostawiłam do zagotowania.
W międzyczasie obrałam i pokroiłam w drobną kostkę ziemniaki oraz starłam na grubej tarce marchew. Warzywa dorzuciłam do mięsnego wywaru.
Cebule obrałam i pokroiłam na cząstki. Również trafiły do garnka. Dodałam sól oraz pieprz, przykręciłam ogień i gotowałam wszystko około pół godziny.
Następnie zaprawiłam zupę śmietaną oraz roztartym czosnkiem.
Mięta to już dodatek nieobowiązkowy. Świeże listki opłukałam, posiekałam i posypałam nią zupę już na talerzach.

Wyszła naprawdę smaczna, pożywna i tania zupa, ze składników, które możemy dostać bez trudu.



Życzę smacznego!

Przepis dodaję do akcji:


Zimowy Obiad