Sprawdzony przepis!

Sałatka warstwowa


Sałatki układane warstwami są niezwykle kolorowe i estetyczne. Przepisów na takie sałatki jest mnóstwo, począwszy od najbardziej popularnych z szynką czy tuńczykiem, a na takich oryginalnych, jak poniższa skończywszy.


Przepisu na tę sałatkę nie wymyśliłam, lecz otrzymałam od koleżanki Gosi.
Od razu przypadł mi do gustu ten warzywny mix. Problemem z początku był brak odpowiedniego naczynia. Gdy jednak natrafiłam na właściwą miskę, wiedziałam, że nadszedł czas na tę sałatkę ;)

Co potrzebujemy?

  • 6 jajek
  • Małe pomidorki koktajlowe
  • Brokuły
  • Ser feta pokrojony w kostkę
  • Czerwona fasola z puszki





Jajka gotujemy, obieramy, kroimy na ćwiartki i układamy na dnie miski.
Na jajkach układamy całe, małe pomidorki.
Na pomidorkach układamy blanszowane i odsączone brokuły. Brokuły lepiej przygotować wcześniej, tak by zdążyły przestygnąć.
Pokrojony w kostkę ser feta układamy na brokułach, a na ser wykładamy odsączoną z zalewy, czerwoną fasolkę.

Na koniec wszystko polewamy sosem jogurtowo-czosnkowym.

Jak go przygotować?

Kubek jogurtu 200 ml wymieszać z 2 łyżkami majonezu (w oryginalnym przepisie była 1 łyżka) oraz z 3 ząbkami czosnku. Oczywiście wcześniej wyciśniętymi. Sos wzbogacamy o przyprawy: łyżeczkę cukru, pieprz i sól, mieszamy i zalewamy nim warzywa w misce.
Właściwie można by było już jeść, lecz ja wstawiłam wszystko na pół godziny do lodówki.


Smacznego!