Sprawdzony przepis!

Ryba pieczona z cytryną

Ostatnio wciąż brakuje mi czasu... dosłownie na wszystko. Dlatego też zaczęłam specjalizować się w prostych, szybkich dniach.


Ryba, przygotowana w podany poniżej sposób jest bardzo smaczna i łatwa do przygotowania.
Nauczyłam się ją przyrządzać w ten sposób, podczas pracy w hotelowej kuchni i przygotowuję w ten sposób dość często.

Składniki:
  • 1kg dorsza
  • 1 cytryna (skórka i sok)
  • sól
  • pieprz
  • 3 łyżki oliwy
  • zielona pietruszka



Do przygotowania potrawy użyłam świeżych filetów z dorsza, lecz można zastąpić go dowolnym, innym gatunkiem ryby. Z tym, że przy przygotowywaniu łososia powinniśmy oliwę zastąpić stopionym masłem, a pietruszkę, zielonym koperkiem.
Wracając do naszego dorsza. Ponieważ użyłam świeżej ryby, wystarczyło ją posolić, przyprawić pieprzem i ułożyć w natłuszczonym naczyniu do zapiekania. Następnie polać pozostałą ilością oliwy oraz skropić sokiem cytrynowym i skórką z cytryny.
Tak przygotowaną rybę, najlepiej wstawić do lodówki, na co najmniej godzinę.
Pieczemy w temperaturze 190 stopni. Początkowo przez 20 minut pod przykryciem, a na kolejny kwadrans usuwamy pokrywkę.
Gotową rybę posypujemy posiekaną natką pietruszki.



Smacznego!