Sprawdzony przepis!

Szyszki z ryżu inaczej

Pamiętam z dzieciństwa deser z ryżu preparowanego i roztopionych krówek. Na pewno wielu z Was też bawiło się w lepienie z tych składników kulek, które przypominać miały szyszki. Kiedy udało mi się kupić torebkę ryżu preparowanego, nie miałam wątpliwości co z niego zrobię.  

 batoniki ryżowe
Liczyłam na pomoc w lepieniu, jednak okazało się, że w dniu kiedy postanowiłam zrobić szyszki, moi pomocnicy, znikli i zostałam sama na placu boju.
Poszłam więc po najmniejszej linii oporu i... tak powstały batoniki z preparowanego ryżu.

Składniki:
  • 500g krówek
  • 100g kostki masła/margaryny zwykłej
  • 100g ryżu preparowanego

W dużym garnku topimy masło, wsypujemy krówki i rozpuszczamy, na małym ogniu, cały czas mieszając,
aż powstanie gładka, jednolita masa.
Garnek ściągamy z ognia i wsypujemy ryż. Szybko i dokładnie mieszamy ze sobą stopione cukierki i ryż.
Dużą blachę wykładamy folią aluminiową i wykładamy na nią masę krówkowo- ryżową. Całość wygładzamy za pomocą łyżki, zmoczonej w wodzie.


Blachę wstawiamy do lodówki i pozostawiamy do zastygnięcia.
Zastygniętą masę kroimy w kwadraty i ściągamy z folii.


Takie batoniki, chociaż odmienne w formie, smakują równie dobrze, jak znane wszystkim szyszki.