Sprawdzony przepis!

Domowa przyprawa do piernika

Wprawdzie ciasto na piernik dojrzewający już przygotowane, lecz przecież to nie koniec, tylko początek pieczenia pierników i pierniczków. Do wszystkich tego typu ciast potrzeba aromatycznych, korzennych przypraw. Gdybym mieszkała w Polsce, pewnie nie zawracałabym sobie głowy przygotowywaniem przyprawy do piernika, lecz mieszkając tutaj  muszę przygotować sobie taka mieszankę własnoręcznie, wykorzystując ogólnodostępne przyprawy.

domowa przyprawa do piernika



Przepis na skład takiej mieszanki wzięłam ze starej książki kucharskiej, zmodyfikowałam go jedynie poprzez dodanie kolendry oraz wyrzucenie anyżku, za którego zapachem po prostu nie przepadam.
Dawkując przyprawy korzystałam z wagi kuchennej…

Składniki potrzebne do przygotowania 100g gotowej przyprawy:
  • 50g cynamonu
  • 15g imbiru
  • 15g mielonych goździków
  • 3 g czarnego pieprzu
  • 5 g tartego kardamonu
  • 10 g zmielonej gałki muszkatołowej
  • 2 g kolendry




Korę cynamonu połamałam i zmieliłam. Gałkę utarłam za pomocą małej tarki. W przypadku pozostałych przypraw, użyłam gotowych, już zmielonych.
Wszystkie przyprawy zważyłam i wymieszałam ze sobą w podanych wyżej proporcjach.

Sposób dawkowania gotowej mieszanki to sprawa każdego, odrębnego przepisu i tego należy się trzymać.

Aromatycznych wypieków życzę…