Sprawdzony przepis!

Smażone udka z kurczaka w rozmarynowej marynacie



Niemal każdy lubi kurczaka.  Nic dziwnego gdyż jego mięso jest smaczne, soczyste i białe. Daje się przyrządzać na różne sposoby oraz przyprawiać, w zależności od upodobań.


smazony kurczak z rozmarynem

Do przyrządzenia smażonych udek będziemy potrzebowali: udka z kurczaka (ilość zależna od ilości osób) olej do smażenia oraz składniki na marynatę.



Marynata do kurczaka:
  • 2 łyżki wina białego
  • 4 łyżki oliwy
  • sok z połowy cytryny
  • 3 posiekane ząbki czosnku
  • kilka gałązek rozmarynu
  • pieprz

Mięso odpoczywało sobie w marynacie, w lodówce przez całą noc. Następnie wyciągnęłam mięso z marynaty, osuszyłam i smażyłam na oliwie, szybko z obu stron. Następnie zmniejszyłam dopływ ciepła, dolałam przecedzona marynatę, posoliłam i dosmażałam przez 10 minut z każdej strony, na małym ogniu.


Podałam je z ziemniakami pieczonymi z rozmarynem ale o tym jutro.
Smacznego!