Sprawdzony przepis!

Sałata razy trzy


To nieskomplikowana a w dodatku oszczędzająca czas sałatka, która stanowić może zarówno przystawkę, dodatek do drugiego dania a nawet samodzielną potrawę. Wszystko zależy od indywidualnego doboru składników oraz od ich ilości.







Do swojej sałatki wykorzystałam:
  • 1 cykorię radcchio
  • 1 sałatę lodowa
  • 2 garście rukoli (z pojemniczka)
  • 1 drobno posiekaną cebulkę
  • 1 garść orzechów nerkowca

Do polania sałaty winegret, który przygotowałam z łyżeczki musztardy dijońskiej, którą wymieszałam z łyżką octu balsamicznego, solą i pieprzem. Następnie ubijając dodałam trzy łyżki oliwy z oliwek i gotowe.

Sałaty dokładnie umyłam, wysuszyłam i porozdzielałam ręcznie do miski. Dodałam posiekaną drobno cebulkę. Wszystko wymieszałam.
Orzeszki nerkowca wsypałam do woreczka i rozbiłam tłuczkiem do mięsa na drobniejsze kawałki. Orzechami posypałam sałaty. Zalałam przygotowanym sosem i już można było jeść.


Uwagi:
  1. Sałatkę można przygotować jeszcze szybciej korzystając z gotowych mieszanek sałat, które zawierają nawet cztery i więcej rodzajów w opakowaniu.
  2. Sos winegret można przygotować od razu większą ilość i przechowywać w szczelnie zamkniętym pojemniku, w lodówce nawet przez tydzień.
  3. Sałatę wymieszać (lub polać) sosem bezpośrednio przed podaniem, dzięki temu jej liście pozostaną kruche.
Do przyrządzania sosu winegret można z użyć oprócz octu balsamicznego, ocet winny biały lub czerwony, ocet jabłkowy, sok z cytryny lub ewentualnie kwas z kiszonej kapusty lub ogórków.