Sprawdzony przepis!

Ρυζόγαλο, Rice Pudding a jak dla mnie to po prostu deser z ryżu

Napracowałam się wczoraj tak, że jeszcze dzisiaj czuję ból w ramionach. Musiałam uzupełnić domowe zapasy pieczywa bo do sklepu daleko a poza tym wybór tam niewielki. Poza tym miałam wczoraj nerwowy dzień i musiałam się jakoś uspokoić a jak to zrobić bez szkody dla siebie i innych... oczywiście wywalić całą energię w ugniatanie drożdżowego ciasta. Tym sposobem powstały bułeczki pszenne oraz kukurydziane, a właściwie to pszenno-kukurydziane.
Ale na opublikowanie efektów tych zmagań będziecie musieli trochę poczekać :)
 

Teraz proponuję przepis na mleczny deser ryżowy, przynajmniej ja tak go nazwałam na swój własny
użytek, gdyż Grecy nazywają go rizogalo, zaś znajomi Anglicy mówią na to rice pudding.
Przepis jest prosty, a samo danie może stanowić zarówno deser, jak i samodzielne danie mleczne dla malucha. moja córka uwielbia go na śniadanie, jako miłą odmianę od owsianki i kaszki na mleku.



Składniki:
  • 1 szklanka wody
  • 3 szklanki mleka
  • 1/2 szklanki ryżu
  • 1/2 szklanki cukru (lub według gustu)
  • 1 wanilia
  • 2 łyżki skrobi kukurydzianej (maizena)
  • odrobina soli
  • cynamon (ja nie daje, gdyż córka nie lubi)

Ryż gotujemy w lekko osolonej wodzie. Z mleka odlewamy pół szklanki i rozpuszczamy w niej skrobię.
Gdy ryż jest lekko rozgotowany (po około15 minutach) dolewamy mleko z cukrem i gotujemy kolejne 15 minut, mieszając od czasu do czasu. Następnie dodajemy rozpuszczoną skrobię oraz wanilię. Mieszamy i gotujemy jeszcze 10 minut.
Następnie rozlewamy do miseczek, oprószamy cynamonem i gotowe.


Można przyrządzić bogatszy wariant tego deseru, dodając do gotowego masę jajeczną, sporządzoną z 2 żółtek rozbitych w 4 łyżkach mleka. Masę tę wlewamy do ugotowanego ryżu i mieszamy, nie gotując przez chwilę. następnie rozlewamy do jedno porcjowych miseczek.

Smacznego!