Sprawdzony przepis!

Pesto bazyliowe z makaronem

Szukając zastosowania dla mojej dość rozrośniętej już bazylii, postanowiłam zrobić pesto bazyliowe.

 

Tym bardziej, że wszystkie składniki miałam niemal na wyciągnięcie ręki, a i przepis dostałam sprawdzony.

Składniki na 180g:
  • 90g liści z bazylii (ja oskubałam niemal dwie doniczki)
  • 1 duży ząbek czosnku
  • 3 łyżki orzeszków piniowych
  • 1 łyżka tartego parmezanu
  • 3 łyżki oliwy
  • sól
  • pieprz


W blenderze miksujemy ze sobą bazylię z czosnkiem, dodajemy orzechy piniowe, a na końcu ser. Mieszamy do uzyskania jednolitej masy.
Następnie dolewamy oliwę oraz doprawiamy do smaku.

Gotowe pesto można przechowywać do kilku dni w lodówce.
Ja przygotowałam swoje na dzień wcześniej, co pozwoliło przygotować szybki posiłek.

Wystarczyło, bowiem ugotować makaron spaghetti zgodnie ze wskazówkami na opakowaniu. Przecedzić i dodać pesto. Dobrze wymieszać, by sos oblepił makaronowe nitki.

Smaczne, syte i szybkie, czyli trzy razy S :)

Smacznego!