Sprawdzony przepis!

Kurczak duszony w warzywach

Dawno nie pisałam ale nie miałam czasu, ponieważ zmieniałam miejsce zamieszkania. Jednak przeprowadzka, przeprowadzka a jeść trzeba... tak więc przestałam karmić rodzinę kanapkami i sałatkami i po kilkudniowej przerwie, ugotowałam wreszcie obiad z prawdziwego zdarzenia :)




Składniki:
  • 1 średni kurczak (1300g)
  • 3 cebule
  • 2 marchewki
  • 2 papryki
  • 2 cukinie
  • 2 duże pomidory
  • garść zielonej pietruszki
  • 1/2 l bulionu
  • oliwa
  • sól, pieprz, sproszkowana papryka




Kurczaka umyć, podzielić na ćwiartki i natrzeć przyprawami. Następnie obsmażyć na oliwie, krótko ale dokładnie, ze wszystkich stron.
Cebulę oczyścić, pokroić w grubą kostkę i dorzucić do kurczaka.
Paprykę umyć, oczyścić z gniazd nasiennych, pokroić w paseczki i również dorzucić do kurczaka.
Marchewkę oskrobać i zetrzeć na grubych oczkach.
Dorzucić do kurczaka, zalać bulionem, zmniejszyć dopływ ciepła i dusić przez około 30 minut.
Po tym czasie dorzucić pokrojone w kostkę cukinie oraz pokrojone na cząstki pomidory.
Wszystko przyprawić i dusić razem kolejne 15 minut.
Pod koniec duszenia dodać garść posiekanej zielonej pietruszki.

Podawać z pieczywem, ryżem lub, tak jak w moim przypadku z drobnym makaronem.


 Smacznego!