środa, 15 maja 2013

Sos koperkowy


Banalnie prosty, a zarazem niesamowicie smaczny. Klasycznie podawany do jajek na twardo, w komplecie z ziemniakami. Może towarzyszyć potrawom z ryb lub mięsa.

Składniki:
½ litra bulionu
pęczek zielonego koperku
200ml śmietany
3 łyżki masła
3 łyżki maki
sól, pieprz


W rondelku rozgrzewamy masło, a następnie wsypujemy do niego mąkę, mieszając energicznie. Do utworzonej białej zasmażki, dolewamy bulion i doprawiamy wszystko solą i pieprzem. Koperek myjemy, siekamy drobno i dodajemy do sosu. Wszystko gotujemy przez chwilę, po czym dolewamy, zahartowaną śmietanę… i gotowe.


10 komentarzy:

  1. Właśnie spożywam, pycha :-) nie ma to jak tradycyjne polskie jedzonko :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepyszny sosik. Dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się, że smakuje. To także mój ulubiony, tradycyjny sos, dlatego zdecydowałam się umieścić ten przepis. Dziękuję i smacznego :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam wg. przepisu. Średnio nam smakował. Mimo, iż dałam 300 ml wody to i tak jakiś wodnisty w smaku był ten sos.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to już bywa, że nie da się każdemu dogodzić ;)
      Zawsze można zagęścić dodatkową łyżką mąki i dodać więcej śmietany. Jednak ja podałam przepis na sos w wersji, w jakiej spożywamy go w mojej rodzinie i jaką lubimy.
      Dla każdego coś innego jest smacznego, jedni lubią gęste, zawiesiste sosy, inni lekkie i "wodniste". mam nadzieję, że w innym przypadku nasze gusta okażą się zbieżne :)
      Pozdrawiam

      Usuń
    2. Dokładnie, każdy lubi coś innego. Bardzo podobają mi się przepisy na blogu, także na pewno nie jeden znajdzie się u nas na stole :)
      Ps. Ostatnio sięgam często po przepisy z różnych blogów. Szczególnie jeżeli chodzi o ciasta, a że nie jestem specem w tej dziedzinie, to po dodaniu komentarza i prośbie o pomoc i wskazówki jak mi coś nie wyjdzie (bo jestem uparta i lubię zrobić coś ponownie, aby wyglądało tak jak na zdjęciu Prowadzącego blog) to blogerzy mi nie odpisują :( Także duży plus za szybką odpowiedź. Dzięki temu nabrałam większych chęci do korzystania z przepisów Swojskiej baby, bo wiem, że jak poproszę o porady dotyczące przyrządzenia dania, to mi ich udzieli :D Dziękuję i pozdrawiam.

      Usuń
    3. Dzięki za miłe słowa :) Staram się bywać na blogu codziennie, co przy równoczesnej pracy zawodowej oraz licznej rodzince, bywa niekiedy trudne. Jednak zawsze gdy jestem staram się śledzić wszystkie komentarze.

      Wracając do samych przepisów, są one w dużej mierze recepturami, które wielokrotnie były sprawdzane, gdyż są ulubionymi daniami mojej rodziny. Niekiedy wykonuję jakąś potrawę po raz pierwszy, bądź to z czyjegoś polecenia lub też na zasadzie eksperymentu. W takim jednak przypadku zawsze staram się to zaznaczyć w poście.

      No i osobna kategoria, czyli smaki Grecji. To coś dla tych, którzy lubią kuchnię grecką, tak różną niekiedy od naszej, polskiej. Smak niektórych potraw może wydawać się "dziwna", gdyż odmienna od tego do czego przywykły nasze kubki smakowe. sama musiałam się przestawiać na te smaki przez pewien czas ;)

      No i na koniec sprawa, uważam, najważniejsza. Przepisy, najlepiej traktować jako bazę do tworzenia własnych receptur. Nie lubisz groszku, wyrzuć go z przepisu lub zastąp kukurydzą; Chcesz odchudzić potrawę zastąp śmietanę, jogurtem; itd.

      Jeszcze raz dziękuję za zainteresowanie moim blogiem i zapraszam ponownie :)

      Usuń
  5. Uwielbiam wszelkie sosy, a szczególnie te sprawdzone, domowe, polskie jak pieczarkowy, cebulowy czy właśnie mój ulubiony: koperkowy!

    OdpowiedzUsuń