Sprawdzony przepis!

Sałata rzymska z jajkami


Zapachniało mi ostatnio wiosną, przez deszczowe chmury przedarło się słońce, wiatr przyniósł aromat dzikich ziół i woń soli znad morza.Nic dziwnego, że i w kuchni zapragnęłam poczuć wiosnę.



Co zaś może być lepszego nad talerz zieleniny? Dwa talerze!
Zaczęłam więc przygotowywać zupę z zielonego groszku, z myślą o mojej najmłodszej pociesze oraz michę sałaty dla pozostałych, roślinożernych domowników.
Zaczynamy od sałatki…


Składniki:
  • 1główka sałaty rzymskiej
  • 1 duża, czerwona cebula
  • 2 jajka
  • pęczek rzodkiewki
  • pół puszki kukurydzy z puszki
  • cukier

Sos:
  • Sok z połowy cytryny
  • 4 łyżki oliwy z oliwek
  • sól
  • pieprz

Sałatę wymyłam, wysuszyłam i potargałam rękoma do miski. Cebulę pokroiłam na pół plasterki, posypałam cukrem i odstawiłam. Jajka ugotowałam na twardo, wystudziłam i pokroiłam w plasterki. Umyte rzodkiewki pokroiłam w plasterki. Kukurydzę odsączyłam.
Z podanych składników przygotowałam sos. Wszystkie składniki wymieszałam, polałam przygotowanym sosem i voilà… można już jeść.